آموزش گرامری مهم در انگلیسی

در این مقاله می خواهم تفاوت بین must و have to را به شما بگویم. از آنجا که در بعضی موارد در آموزش زبان انگلیسی  این دو فعل معنای بسیار مشابهی دارند ، زبان آموزان گاهی اشتباه می کنند. اما باید بدانیم که با دانستن تفاوت ، به راحتی می توانیم از آنها در زمان مناسب استفاده کنیم.


تفاوت بین must و have to از نظر معنی


برخلاف فعل should ، که بیانگر اجباری است که "باید" ضعیف را بیان می کند ، افعال must و have to برای بیان "باید" یا یک اجبار قوی استفاده می شود. این چیزی است که باید انجام شود ، اما تفاوت must با have to چیست؟

در برخی موارد همانطور که در کلاس های خصوصی زبان انگلیسی نیز گفته شده، فعل می تواند به جای یکدیگر استفاده شود ، اما در برخی موارد باید توجه داشت که تفاوت بین فعل must و have  to به معنای مورد نظر بستگی دارد.

فعل must به این معنی است که عموماً برای بیان مواردی که یک اجبار درونی است به کار می رود ، یعنی خود شخص نیاز به این کار را می بیند. در عوض ، دانش آموزان باید از فعل استفاده کنند ، زمانی که اجبار خارجی است ، یعنی یک عامل. یک غریبه ، نه خود گوینده ، لزوم چنین کاری را می بیند (مثلاً یک قانون یا دستور).

برای درک منظور من ، مثالهای زیر را در نظر بگیرید.


فرض کنید که خودتان حس می‌کنید اخیراً اضافه‌وزن پیدا کرده‌اید و از نظر شما لازم است که وزن کم کنیم در این صورت می‌توانید بگویید:

I must drop some weight.I don't want to become fat.

باید وزنم رو کم کنم. نمیخوام چاق بشم.

در اینجا از نظر شخص شما لازم است که چنین کاری انجام شود، بنابراین از فعل must استفاده می‌کنید.


اما اگر همین جمله را دکتر به شما بگوید و از نظر دکتر(عامل بیرونی) انجام شدن چنین کاری ضروری باشد باید از فعل have to استفاده کنیم. فرض کنید دکتر به شما می‌گوید:

you have to drop some weight because of your health.

تو به خاطر سلامتیت باید وزن کم کنی.


و یا فرض کنید از نظر شما باید کارتان را تا قبل از ساعت ۹ تمام کنید، پس می‌گویید:

I must finish my work by nine.

اما اگر کسی  مثل رئیستان از شما خواسته تا قبل از ساعت ۹ کارتان تمام شود، باید بگویید:

I have to finish my work by nine.


فعل must در حال و آینده استفاده می شود و قابل استفاده نیست. یعنی برای کاربر اول ، کاربر سوم و حتی برای کاربر اول یا سوم ، کاربر اصلی نیز به همین ترتیب استفاده می شود.

 همچنین ، فعل must هرگز به گذشته اشاره نمی کند ، و ما نمی توانیم از آن برای نشان دادن یک زمان قدرتمندتر و آینده استفاده کنیم.

 اما فعل have to مانند فعل must نیست و می تواند در زمان های مختلف گرفته شود.

 به عنوان مثال ، اگر می خواهیم این فعل را به گذشته برسانیم ، از حال استفاده می کنیم.

https://learnenglish.britishcouncil.org/grammar