یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان چطور ممکن است؟!

امروزه افراد زیادی به دنبال یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان هستند. یادگیری  زبان انگلیسی و مسلط بودن به این زبان می‌تواند باعث شود تا هر شخصی در موقعیت شغلی و اجتماعی خود جایگاه بالاتری داشته باشد.


برای آموزش زبان انگلیسی شما می‌توانید در کلاس زبان خصوصی و یا کلاس زبان عمومی شرکت کنید. اگر تایم مناسبی برای اینکار ندارید، حتی میتوانید به طور خود خوان این زبان را مطالعه کنید. صرف‌نظر از این‌که برای یادگیری زبان انگلیسی کدام روش را انتخاب می‌کنید،  می‌توانید در حین آموختن این زبان راهکارهایی را اجرا کنید که منجر به یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان بشود.


پیش از آنکه به بررسی و معرفی این راهکارها بپردازم، بهتر است به شما بگویم که به هنگام آموختن یک زبان جدید باید صبور باشید و به تلاش و پشتکار خود ادامه دهید تا به هدفتان برسید. این‌که فکر کنید پس از مدت کوتاهی که لغات زبان انگلیسی را تا حدودی یاد گرفته‌اید و برخی از گرامرهای زبان انگلیسی را هم بلد هستید بدان معناست که باید کاملاً  به زبان انگلیسی مسلط باشید، طرز فکر اشتباهی است.


اگر چه من باوردارم که هر فردی حتی با شرکت در اولین جلسه‌ی کلاس زبان خصوصی و یا عمومی به همان اندازه و حتی به میزان کم باید پیشرفت داشته باشد و به دانش فرد افزوده شود. در نتیجه این را بدانید که با به کارگیری راهکارهای زیر و تلاش و پشتکار زبان انگلیسی را یاد می‌گیرید.


برای یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان ممکن خودتان را مجبور نکنید!

 شاید کمی برایتان عجیب به نظر برسد که بگویم خودتان را مجبور نکنید؛ اما منظور من از این جمله این نیست که روزانه زمان مشخصی را به اینکار اختصاص ندهید و یا به مطالعه زبان انگلیسی نپردازید. ازنظر من برای یادگیری زبان انگلیسی راه‌های بسیار زیادی وجود دارد و شما نباید خودتان را صرفاً به انتخاب راه‌ها و روش‌هایی که دوست ندارید محدود کنید.  


اگر زبان‌آموزی هستید به تقویت مکالمه زبان انگلیسی تان علاقه دارید،  احتمالا بارها شنیده‌اید که تماشا کردن فیلم و سریال به زبان انگلیسی تاچه حد برای این کار مؤثر است. افراد متفاوت تیپ‌های شخصیتی متنوع دارند و طبق آن علاقه‌مندی‌هایش آن نیز متفاوت است. برخی از زبان‌آموزان من به دلیل آنکه به تماشا کردن فیلم علاقه‌مند نبودند بر این باور بودند که نمی‌توانند مکالمه زبان انگلیسی خود را تقویت کند؛ اما صرفاً تماشا کردن فیلم تنها راه حل این موضوع نیست.


 یکی دیگر از راه هایی که برای تقویت مکالمه انگلیسی پیشنهاد می شود خواندن رمان‌هایی است که میزان دیالوگ آن‌ها زیاد باشد. در چنین رمان‌هایی شما می‌توانید به وفور  لغات و اصطلاحات روزمره انگلیسی را پیدا کنید و سپس با آن‌ها را به هنگام صحبت کردن و مکالمه به کار گیرید.


با تقلید کردن،یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان میسر می شود

برای تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی، بخصوص تقویت مهارت شنیداری یا لیسنینگ و مهارت گفتاری یا اسپیکینگ و  و همچنین تقویت تلفظ زبان انگلیسی، تقلید کردن از افرادی که زبان مادریشان زبان انگلیسی است بسیار اثرگذار خواهد بود.


امروزه اینترنت به شما این امکان را می‌دهد تا به میزان زیادی با افرادی که زبان انگلیسی شان مادری است، به طور مستقیم و یا غیرمستقیم، در ارتباط باشید. شنیدن موزیک به زبان انگلیسی، تماشا کردن فیلم و سریال، شنیدن پادکست های زبان انگلیسی و گوش دادن به اخبار  انگلیسی از طریق  شبکه‌های بی‌بی‌سی و یا سی‌ان‌ان همه و همه به شما این امکان را می‌دهد تا زبان انگلیسی درست و طبیعی را بشنوید.


پس از این نوبت به تقلید کردن می‌رسد‌. شما می‌توانید لحن صحبت آن‌ها، نحوه تلفظ لغات زبان انگلیسی و یا کاربرد درست و جایگاه مناسب استفاده از اصطلاحات را از این طریق یاد بگیرید. همچنین اگر سطح زبان انگلیسی شما نسبتاً خوب باشد می توانید دوستانی که زبان مادریشان انگلیسی است پیدا کنید و با آن‌ها به گفتگو بپردازید. صحبت کردن با چنین افرادی بسیار به تقویت مکالمه زبان انگلیسی شما کمک می کند و علاوه بر آن به شما این امکان را می‌دهد تا با فرهنگ شان آشنا شوید. 


 مرحله بعدی باز هم زمان خوبی برای تقلید کردن است. شما هر چه بیشتر با این افراد در ارتباط باشید به طور ناخودآگاه تلفظ زبان انگلیسی شما و لحن بیان تان بسیار به این افراد نزدیک خواهد شد. درنتیجه زبان انگلیسی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن یاد می‌گیرید.


بین جلسات مطالعاتی خود وقفه‌های طولانی نیندازید

 گاهی اوقات پیش می آید که زبان‌آموزان تنها یک‌ روز درهفته را به یادگیری زبان انگلیسی اختصاص می دهد و بر این باورند که باید در زمان دلخواه خود به هدفشان برسند.

 نکته مهم به هنگام یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان ممکن این است که مطالعه باید به صورت پیوسته انجام شود.  این موضوع که زبان‌آموزان روزانه مدت زمانی را هرچند کوتاه به آموزش زبان انگلیسی اختصاص دهند به پیشرفت آن‌ها در همه زمینه‌ها اعم از تقویت مکالمه زبان انگلیسی، تقویت تلفظ زبان انگلیسی و حتی افزایش دایره لغات زبان انگلیسی کمک خواهد کرد.


 بطور مثال اگر فردی هدفش افزایش دایره لغات زبان انگلیسی باشد، من به او پیشنهاد می‌کنم که روزانه سه تا چهار لغت جدید را یاد بگیرد و روزهای بعدی علاوه بر لغات جدید، لغات قبلی را نیز مرور کند. این روش بسیار بهتر از آن است که تنها یک روز در هفته را به یادگیری صد لغت جدید بپردازد. این فرد اگر پس از یک هفته باز به سراغ لغات قبلی بیاید خواهد دید که تعداد بسیاری از آن‌ها را فراموش کرده و نمی‌تواند از آن‌ها استفاده کند. درنتیجه کلید طلایی یادگیری زبان انگلیسی در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیوسته مطالعه کردن زبان انگلیسی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد